Przedszkole Publiczne Nr 7 w Ostrowcu Świętokrzyskim

Organizacja przyjmowania skarg i wniosków:

  1. w przedszkolu  wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez dyrektora;
  2. dyrektor przyjmuje skargi i wnioski we wtorki w godz.: 14.00 - 15.00;
  3. skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie,  za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu;
  4. pracownik przedszkola, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi;
  5. dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków;
  6. skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych;
  7. do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (anonimy);
  8. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
  1. liczba porządkowa,
  2. data wpływu skargi/wniosku,
  3. data rejestrowania skargi/wniosku,
  4. adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
  5. informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
  6. termin załatwienia skargi/wniosku,
  7. imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
  8. data załatwienia,
  9. krótka informacja o sposobie załatwiania sprawy.
  1. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości przedszkola.

Kwalifikowanie skarg i wniosków:

  1. kwalifikowania spraw jako skargi lub wniosku dokonuje dyrektor;
  2. każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków;
  3. jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania;
  4. skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji przedszkola, należy zarejestrować,
    a następnie z pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając
    o tym równocześnie wnoszącego, lub zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ; kopię pisma zostawić w dokumentacji przedszkola;
  5. skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, a następnie z pismem przewodnim przesłać właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić
    w dokumentacji przedszkola;
  6. skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania;
  7. dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać
    w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

Rozpatrywanie skarg i wniosków:

  1. skargi/wnioski rozpatruje dyrektor przedszkola;
  2. z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
  1. oryginał skargi/wniosku,
  2. notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
  3. materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
  4. odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
  5. inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga;
  1. odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
  1. oznaczenie organu, od którego pochodzi,
  2. wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
  3. imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
  1. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest u dyrektora.
Podmiot udostępniający informacje: Przedszkole Publiczne Nr 7 w Ostrowcu Świętokrzyskim Data stworzenia : 2022-02-25 13:25 Autor : pp7ostrowiec@nowybip.pl Data publikacji : 2022-02-25 13:25 Osoba udostępniająca na stronie : pp7ostrowiec@nowybip.pl Data ostatniej modyfikacji : 2022-11-27 21:05 Osoba modyfikująca : pp7ostrowiec@nowybip.pl